عیب یابی آمپلی فایر ها
دلایل مختلفی باعث از کار افتادن، ایجاد نویز و غیره در آمپلی فایر خواهد شد که در این نوشته قصد داریم به نحوه رفع این ایرادات در آمپلی فایر بپردازیم…
چراغ POWER آمپلی فایر روشن نمی شود.
- فیوز را در صورتی که سوخته باشد تعویض کنید.
- سیم زمین را محکم به یکی از قسمت های فلزی بدنه خودرو متصل کنید.
- تجهیزات متصل شده به دستگاه را روشن کنید.
- اگر در سیستم شما تقویت کننده های متعددی به کار رفته است از یک سیم ریموت مشترک مطمئن استفاده کنید.
- از مقدار ولتاژ باطری (۱۱ تا ۱۶ ولت) مطمئن شوید.
چراغ پروتکت PROTECT (محافظت) به رنگ قرمز روشن می شود و دستگاه به صورت غیر معمول گرم می شود.
- از بلندگوهایی با امپدانس مناسب استفاده کنید.
- اگر اتصال کوتاه برقرار شده است مدار سیم کشی را تصحیح کنید.
- سیم های بلندگو را از سیم برق برای جلوگیری از خطر و نویز ناشی از آن دور نگه دارید.
- دستگاه را برای مدتی خاموش کنید تا خنک شود.
صدایی به گوش نمی رسد.
- اتصالات منبع تغذیه را بررسی کنید.
- اتصال پین RCA را بررسی کنید و اگر از سوکت Hi-Level استفاده میکنید آن را نیز چک کنید.
صدای پارازیت و نویز به گوش می رسد.
- سیم های تغذیه را از سیم های RCA دور نگه دارید.
- سیم های RCA را از دیگر دسته سیم های عبور جریان الکتریکی دور نگه دارید.
- سیم اتصال به زمین را بررسی کنید و مطمئن باشید که رنگ بدنه خودرو مانع عبور جریان نشود. رنگ را بتراشید.
- بررسی کنید که سیم های منفی بلندگو به بدنه اتصال پیدا نکرده باشند.
- فیلتر صدای مخصوص( نویز گیر ) که در بازار موجود می باشد را در مسیر کابل RCA قرار دهید.
- به این نکته توجه کنید ممکن است گیرنده رادیویی در موج AM باعث ایجاد نویز خارجی در سیستم شود.
صدا در ولوم بالا قطع می شود.
- امپدانس بلندگو را چک کنید تا کمتر و بیشتر از مقدار گفته شده نباشد.
- دستگاه را خاموش کنید تا حرارت آن کاسته شود.
صدا خفه است.
- سوئیچ LPF را در حالت OFF قرار دهید.
صدا کم است.
- گین LEVEL را در جهت عقربه های ساعت افزایش دهید تا به صدای دلخواه برسید.